designit-akustikloesning-lyddaempning-ro-arbejdsro-fordybelse-akustikloesning-design-inter

PSYKISK ARBEJDSMILJØ - få ordentlige arbejdsforhold

  • Undersøgelser viser, at støj kan føre til diabetes, hjertekarsygdomme, blodpropper, søvnproblemer, stress og kræft

 

  • Et godt psykisk arbejdsmiljø er essentielt for glade og produktive medarbejdere.

  • En akustikløsning er en engangsinvestering, hvis den er lavet korrekt

Det psykiske arbejdsmiljø handler om de forhold, der kan påvirke medarbejderen psykisk og dermed også påvirke det fysiske helbred. Der kan både være tale om et positivt og negativt psykisk arbejdsmiljø.

Et godt psykisk arbejdsmiljø

Når en arbejdsplads sørger for at have ideelle rammer for et psykisk arbejdsmiljø, vil det forplante sig i organisationen, og skabe mindre stress og bedre håndtering af forandringer. En god arbejdsplads med et godt arbejdsmiljø vil bidrage til trivsel og mindre fravær - hvilket også er en investering for virksomheden ift. performance og bundlinjen. God akustik på et kontor som f.eks. akustikloft, akustiske skærmvægge og akustiske bordskærme er med til at skabe et effektivt arbejdsmiljø, hvor der er plads til fordybelse. 

Et dårligt psykisk arbejdsmiljø

Ifølge arbejdstilsynet har arbejdsgiveren "pligt til at sørge for, at medarbejderne ikke blive syge pga. det psykiske arbejdsmiljø".

Når der er et dårligt psykisk arbejdsmiljø, kan det påvirke medarbejderne negativt, det kan øge sygefravær, sygdomme, depression, angst, dårlige præstationer mm.

 

Hvordan sikrer man et godt psykisk arbejdsmiljø? 

En af de måder, man bedst muligt sikrer et godt arbejdsmiljø er ved at lave en APV, som du kan læse mere om her.

 

I en APV gennemgår man, hvordan arbejdspladsen er for medarbejderne - både ift. de fysiske rammer og de psykiske. I tilfælde af, at den psykiske påvirkning er grundet ledelsen, er det godt at have en arbejdsmiljørepræsentant, tillidsrepræsentant eller lignende, der kan formidle problematikken på vegne af medarbejderen. 

APV - ARBEJDSPLADSVURDERING

HØR FØR OG EFTER HOS PRIVATKUNDE