APV - Arbejdspladsvurdering

En arbejdspladsvurdering er med til at indikere, hvordan medarbejderne har det på arbejdspladen, og om de oplever særlige gener i relation til arbejdsmiljøet.

 

Da vi talte med Charlotte Frantz Hansen, tidligere tilsynsførende hos Arbejdstilsynet, spurgte vi ind til, om de som tilsynsførende kigger i APV'en for at få afklaring ift. det oplevede arbejdsmiljø.

APV - Arbejdspladsvurdering (dette er et lovkrav og et EU krav)

  • En APV er en vurdering af forholdene på en arbejdsplads. 

  • Det er et lovkrav, at alle virksomheder med ansatte har en APV - en arbejdspladsvurdering.

  • En APV skal omfatte alle de arbejdsmæssige forhold, der er i virksomheden.

  • Det er arbejdsgiverens ansvar, at der bliver lavet en APV.

  • Ledelsen og medarbejderne skal arbejde sammen i hele APV processen. 

  • Når en APV er lavet, skal den være tilgængelig for både ledelse og medarbejdere i virksomheden.

  • Ansvarsområderne skal tydeligt fremgå i APV'en, så det er tydeligt, hvem der har ansvaret for at gennemføre handlingerne i praksis. 

  • Når der sker ændringer, der påvirker arbejdsmiljøet i virksomheden, skal APV'en revideres - det skal ske mindst hvert 3. år (se modellen nederst på siden).

Læs mere om APV - arbejdspladsvurdering på Arbejdstilsynets hjemmeside.

Få et gratis og uforpligtende tilbud

på god akustik – ring 70 26 14 12

ALPHA AKUSTIK ApS


Langebjergvænget 8A
4000 Roskilde

post@alpha-akustik.dk 

 

Sjælland: 70 26 14 12

Århus og Jylland Nord: 91 56 44 08

Fyn, Midt- og Syd Jylland: 29 91 70 26

ALPHA Lydisolering ApS

lydisolering@alpha-akustik.dk

Peter Møller: 23 42  84 11

ÅBNINGSTIDER:

Mandag - torsdag 8.00 - 16.00

Fredag 8.00 - 15.30

Lørdag - søndag lukket. 

Kontakt os på 70 26 14 12 for rundvisning i vores showroom.

ePay forretningsnr.: 5818109

Bankoplysninger: Nordea, reg.: 2905, Kontonr.: 0742 241 009

CVR: 27152961