CALLCENTER - God akustik på callcentre 

Her kan I se, hvordan man kan dæmpe støjen mest muligt, når man har et callcenter midt i et åbent kontorlandskab. Den bedste løsning er at indsætte skærmvægge, akustiske skillevægge mellem pladserne og akustikabsorbenter (Alpha TYST) på bagvæggen.

Den viste løsning giver et rigtig godt resultat ift. at udføre opkald i et åbent miljø. Skal man lave yderligere akustiske forbedringer, vil vi anbefale at erstatte det eksisterende loft med et mineraluldsloft. Man kan også supplere med akustiske skillevægge mellem hver plads. 

BFA Kontor har en vejledning om støj, hvor de blandt andet beskriver problematikker på call centre:

"Det er vigtigt, at callcentre indrettes med speciel fokus på kraftig akustisk dæmpning. Udfordringen består i at finde balancen mellem nem og hurtig sparring med kolleger – evt. under telefonsamtalerne – samtidig med at talen fra kollegerne ikke må være så kraftig, at den generer. I callcentre er de tekniske faciliteter vigtige, specielt telefon/headset.

Lokaler med kommunikationsarbejdspladser bør:

  • være meget kraftigt akustisk dæmpede.

  • have kraftigt akustisk dæmpende møblering,

    som er placeret akustisk hensigtsmæssigt

  • have medarbejdere, der skal kommunikere sammen, placeret tæt på hinanden

  • have medarbejdere, der ikke skal kommunikere sammen, placeret så langt fra hinanden som muligt eller akustisk adskilt med skærmvægge eller skillevægge."

 

BFA Kontors vejledning om støj på kontoret: "Støj på kontor", side 11.

SE VIDEO

LÆR MERE OM ALPHA TYST